19/7

19/7 idag... slut på semeter, jobb imorgon måndag igen. Jahap. Så var det med det, det har gått sjukt fort.
Har inte hunnit med det vi tänkt, typ.
Ullared hanns inte, inte heller Astrid Lindgrens värld eller Stockholm. Kanske kan hinna med något i höst borde ju bli några finda dagar i både Augusti och September.

Idag har vi typ bara varit. J var ut med barnen på gården på förmiddan när jag vilade, hade värk i kroppen så jag behövde vilan. Sen åt  vi mat, lite rester som  fanns i kylskåpet, korv o kassler gjorde mackaroner till. Barnen fick lite chokladmousse till efterätt.
Jossan har varit grinig, vet inte varför riktigt. Lite är dock för att  hon har ont i sin tumnagel som inte ser så fin ut. Hon klämde den i dörren nu i vinter så den ramlade tillsist av. Det har kommit en ny men den är inte fin, den är sprucken dessutom. Usch. J ska till vårdcentralen i morgon för sin egen del så han tar med jossan då så får de kolla på tummen och på stället där jossan fick en fästing i förrgår.
Fästingen är borta men vi vill vara säkra att allt är borta och att det ser bra ut. Har aldrig haft nån fästing förut på oss eller barnen så vi är nte vana vid det

J åkte förresten till sina föräldrar nu på sena eftermiddagen för att städa bilen. Som han eg skulle ha gjort i början på semestern men de blev aldrig av då. Jag har tvättat 2 maskiner till med tvätt och diskat och städat av i köket.
Nu väntar jag på att j o barnen ska komma hem från affären med frukost vi ska ha till imorgon. Sen ska vi väl äta något också sen får barnen duscha och sova!

Ser förresten ut som om himmlen kommer att ramla ner på oss snart, den är så mörk.
Ska hålla ett öga på en viss brunn hos någon om det blir sådant oväder igen som det var förra veckan.

Igår grillade vi hos mina föräldrar, det var gott och mysigt. Dock kom det regn sen precis när vi skulle åka hemmåt.
Jag plockade hallon och amanda plockade smultron, det var massor. Så gott så, älskar hallon!

Nähej nu ska jag väl komma på nått vi ska käka nu ikväll.

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0