Åh shith!

http://vlt.se/nyheter/hallstasura/1.503220

Mitt i detta kaos bor jag! Jisses vilken helvetsekväll det varit. T.om jag har varit rädd för åskan. Har aldrig varit med om liknande! Det känns lustigt i mig fortfarande, en rädsla kännsla. T.om amanda blev rädd ikväll och hon brukar inte heller vara rädd för åska eller blixtarna.

Nu var de rosa eller blå blixtar över hela himmlen. Vitt blev det med flertalet gånger. Hemskt!
Översvämmningar har drabbat hallsta också.
Vi var hos ett par tidigt på kvällen och han jobbar inom kommunen och fick samtal från sin chef att han behövde ut och jobba för det var översvämmningar i (DÅ) 47 källare. På bara nån timmas regnande.

När vi åkte hem ifrån dem åkte vi förbi mina föräldrar och frågade hur de var hos dem om de klarat sig, de hade dock fått tömma brunnen utanför garaget 2 ggr sen hade de runnit ordentligt igen.
De har ju en garagenerdart som ärganska brant så vattnet rinner på bra där när det är sånnt här regn oväder.

Precis när vi kommit hem från att ha pratat lite med mamma o pappa ringer min mamma och säger att det brinner i grannhuset vid dom. Blixten slog ner, antagligen samtidigt som vi var där för de blev rosa så över hela himmlen och blixten och knallen kom samtidigt. Jag o barnen satt kvar i bilen då så jag såg skenet. Det var j som sprang in o pratade med dem. Eftersom de regnade så jäkligt och barnen var trötta ville jag inte ta ut dem i de regnet.
Ja fy f*an rent utsagt. Hemskt väder var det ikväll. Och på lokala vädret som va på 4:an ikväll på tv, sa de att de blir värre imorgon med regnandet...................... ja vad säger man. Shit pommfritt...... Typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0