Rubrik??

Jaha vad ska man skriva för rubrik?? Jag kommer bara inte på nå. Blev en blandat dag idag.

Jag klev upp vid 11. Sov länge, hörde inte ens när jossan klev ur vår säng vid halv 10 tydligen. Hon brukar peta på mig om hon ligger där när hon vaknar. Amanda vaknade tidigt, redan vid 7. Tror jag? Hehe.
Jag somnade inte på nån timma inatt när jag la mig så jag va väl helt färdig imorse. Usch för värmen, hjäälper inte att vädra. Men man ska inte klaga som sagt.

Lite om dagen då:
Aja.. jag duschade iaf kallt efter att jag klev upp idag, å de va skönt som tusan. Höll ett tag iaf...... tills jag blev tvungen att börja rensa i grovköket. J ringde från sina föräldrar (han å barnen va där en stund), å då hade de iaf ringt från stället där vi köpt vår tvättmaskin. Vi skulle få en ny en helt ny redan idag. Så de va bara att snabba på sig lite och rensa bort all tvätt o grejs som va där inne. Sen började jag med maten, tonfisk sallad. Kall mat. MMmmmm.....

Iaf så fick j lov a tt åka till mina föräldrar för att låna deras säck kärra, så vi kunde transportera den gammla maskinen ner till bilen. Vi fick hjälp av en snäll granne då så de gick bra.

Var ju eg meningen att  vi skulle ha gratulerat Ellen idag, men det körde ju ihop sig med allt så vi ska dit en annan dag istället.
Iaf så brassade vi iväg till stan, jossan somnade i bilen så jag och hon satt kvar där medans j och amanda gick in i butiken. Jag satt som sagt kvar så jag öppnade min dörr o jossans fönster för å få in luft.
Dock kom j tebax efter en stund och ville jag skulle komma med in för att välja maskin. ja v i fick välja den vi ville ha. Blev en för 5000 ca. Hoppas nu denna är bra. Men den skulle visst va bra för folk som tvättar ofta, vilket vi ju gör, men ja man får väl se... försäljare är ju alltid försäljare. :)

Hemma igen fick vi hjälp av samma granne för att få tvättmaskinen på plats.
Han är snäll den grannen. En äldre man med 3 söner. Nåja, iaf så gjorde vi klart det dära, och sen körde vi hem till mina föräldrar med säck kärran vi lånad. De blev lite förvånade men såklart gick de ju bra att vi hade lånat den. Vi blev kvar där en stund. Sen skulle pappsen åka å fiska och mamma bakade till sitt jobb. Så barnen var ivriga på att få smaka på visparna... smeten alltså. :D
Sen åkte vi vidare till lustigkulla grillen och käkade där och åt glass också.  Barnen åt lite iaf. Mest dricker dom ju nu.Dom åt iaf köttbullar o mos, och de brukar ju slinka ner så, men nu är de ju himmla varmt o man vill ju knappt äta, men lite måste man ju. Jaja, vätska är väl ändå viktigast att få i sig nu i värmen.

Därefter åkte vi hem, duschade av oss allihopa. Sen slappade vi en stund och sen va de sovdags för barnen. Amanda somnade i soffan bredvid mig.

Nu sitter j och spelar tennis spel.. ska sova snart. har endel att tvätta imorron efter att maskinen vi hade pajjade. måndagsexemplar var det nog, haha. hoppas denna funkar bättre, som grannen sa vi håller tummarna nu då.

Näh, nu e re sovdags...... natti natti.......

*undra om nån orkade läsa mitt långa ointressanta inlägg??* :D
Kramis

Kommentarer
Postat av: TUMADRE svarar:

Vi stannade bara över dagen, från morgon till kväll. Det räckte nog för oss :-) Dock hade vi inte lika tur med vädret. Först var det mulet, me nframåt eftermiddagen började de regna.

2009-07-08 @ 17:41:18
URL: http://www.alltforforaldrar.se/tumadre

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0